Yoga for Seniors

YamaYoga > Yoga > Yoga for Seniors

Yoga, κίνηση και….. αντίο γεράματα.

Κατά γενική ομολογία, o μέσος όρος ζωής μας είναι σαφώς μεγαλύτερος από ότι στο παρελθόν..Κι αν μη τι άλλο, όλοι θέλουμε όταν η ηλικία μας φτάνει κάπου εκεί κοντά στα πρώτα –ήντα, να έχουμε μια καλή φυσική κατάσταση και να είμαστε υγιείς..
Καθώς όμως ο χρόνος περνάει , τα προβλήματα υγείας αυξάνονται, γινόμαστε πιο επιρρεπείς σε ασθένειες που συνδέονται με τη γήρανση και ως εκ τούτου, έχουμε την τάση να κινούμαστε λιγότερο. Κι όσο λιγότερο κινούμαστε, τόσο πιο επιρρεπείς γινόμαστε σε μια ποικιλία παθήσεων. Κι έτσι, μπαίνουμε τελικά σε έναν πραγματικά φαύλο κύκλο.

Εκείνο που ακούμε πολύ συχνά είναι ότι όσο μεγαλώνουμε θα πρέπει να προσέχουμε, να κινούμαστε λιγότερο και να αθλούμαστε λιγότερο. Κοινώς αυτό που λένε το χαμομήλι ή το τίλιο μας και στον καναπέ για τηλεόραση. Αυτό όμως, είναι το ακριβώς αντίθετο απ΄ ότι θα έπρεπε να κάνουμε.

Η καθιστική ζωή οδηγεί αναπόφευκτα σε μυϊκή βράχυνση, σύσφιξη και αποδυνάμωση των μυών. Η έλλειψη κίνησης και διατάσεων συντελεί στη φθορά και την απώλεια της ελαστικότητας, ενώ χωρίς ασκήσεις μυικής ενδυνάμωσης η οστεοπόρωση γίνεται βραχνάς.
Αρθρίτιδα, αύξηση σωματικού λίπους, οστεοπόρωση, υψηλή πίεση, μειωμένη ελαστικότητα των αρθρώσεων, οσφυαλγία, δυσκολία στην αναπνοή και τον ύπνο, στρες είναι μερικά από το συμπτώματα που οφείλονται στην έλλειψη άσκησης και την καθιστική ζωή.
Κι όλα αυτά οδηγούν σε ένα πολύ συχνό και σοβαρό φαινόμενο που απασχολεί τις μεγαλύτερες ηλικιακές ομάδες.. Την έλλειψη ισορροπίας. Η οποία είναι αποτέλεσμα της μειωμένης δραστηριότητας αλλά και της ανασφάλειας που αυτή προκαλεί.
Πώς μπορούμε να διατηρήσουμε την ισορροπία μας όρθιοι όταν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας επιλέγουμε να είμαστε καθιστοί?

Η λύση είναι απλή και εύκολη… Συνεχίζουμε τη ζωή μας κανονικά… Δεν σταματάμε τις δραστηριότητές μας επειδή ο χρόνος περνά. Δεν έχει σημασία πόσα χρόνια έχουμε στην πλάτη μας, αλλά πόσο καλά διατηρημένη είναι η πλάτη μας για να τα κουβαλάει.. Γι αυτό λοιπόν εντάσσουμε την άσκηση στην καθημερινότητά μας . Και μια από τις καλύτερες και συνιστώμενες από τους γιατρούς άσκηση για τη μέση ηλικία –και όχι μόνο- είναι η yoga. H οποία λέγεται –κι εγώ σας το επιβεβαιώνω από προσωπική πείρα- ότι έρχεται να επιβραδύνει, ή ακόμα και να αναστρέψει τη διαδικασία του γήρατος.

Επιλέξτε λοιπόν έναν καλά ενημερωμένο δάσκαλο yoga, συμβουλευτείτε το γιατρό σας και ξεκινήστε την άσκηση!

Ειρήνη Δαμανάκη

Yoga Educator