Εξάσκηση Ευτυχίας…

YamaYoga > Ευ ζην > Εξάσκηση Ευτυχίας…

Εξάσκηση ευτυχίας…η πιο χρήσιμη άσκηση απ΄ όλες!

Αν κοιτάξετε γύρω σας σε χώρους όπου κυκλοφορεί πολύς κόσμος, θα διαπιστώσετε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων δεν δείχνει ευτυχισμένο και τα χαμόγελα σπανίζουν ολοένα και περισσότερο. Θα μου πεις σε τέτοιες εποχές τι περιμένεις. Κι όμως… Σε τέτοιους καιρούς είναι που χρειαζόμαστε όσο περισσότερη θετική ενέργεια και χαμόγελο μπορούμε. Γιατί μόνο με αυτό τον τρόπο θα ξορκίσουμε τα προβλήματα, κάθε τι αρνητικό, θα αντιμετωπίσουμε τις δυσκολίες και θα προσελκύσουμε ακόμη περισσότερα χαμόγελα κι ευτυχισμένες στιγμές. Και κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει εφόσον αποφασίσουμε να είμαστε ευτυχισμένοι κι εξασκηθούμε σ’αυτό. Εξάσκηση ευτυχίας λοιπόν. Η πιο χρήσιμη άσκηση απ΄ όλες.

Όσο και αν σε κάποιους από εμάς κάτι τέτοιο φαίνεται αδιανόητο, ο εγκέφαλός μας έχει τη δική του οντότητα και τον δικό του «τρόπο σκέψης». Αν λοιπόν είστε αποφασισμένοι να είστε ευτυχισμένοι από εδώ και στο εξής και θέλετε να κάνετε κάτι γι΄αυτό, τότε δοκιμάστε ότι μπορείτε για να νοιώθετε όλο και περισσότερο χαρούμενοι. Μην επαναλαμβάνετε άσχημα γεγονότα που συνέβησαν και αποφύγετε όσο μπορείτε την επιμονή αυτή που χαρακτηρίζει μεγάλη μερίδα των ανθρώπων να παραπονιόμαστε και να γκρινιάζουμε για το «κακό που μας συνέβη». Όταν κάποιο φαγητό μας πειράζει ή μας προκαλεί δηλητηρίαση το αποφεύγουμε χωρίς δεύτερη κουβέντα. Γιατί δεν κάνουμε λοιπόν το ίδιο με όλα εκείνα τα δυσάρεστα και αρνητικά που δηλητηριάζουν το «μέσα μας» και την καθημερινότητά μας?

Εξασκηθείτε στην ευτυχία λοιπόν. Την επόμενη φορά που θα θέλετε να αναπαράξετε μια αρνητική σκέψη,  που θα θέλετε να μοιραστείτε ένα άσχημο συναίσθημα ή να αναφέρετε κάτι δυσάρεστο που σας συνέβη αντισταθείτε. Και πείτε κάτι ευχάριστο. Έστω κι αν χρειαστεί να το κάνετε με το ζόρι.
Το αποτέλεσμα θα σας καταπλήξει. Η εξήγηση σε αυτό είναι και απλή, αλλά και επιστημονικά τεκμηριωμένη.

Όσο ο εγκέφαλός μας δέχεται μηνύματα ότι νοιώθουμε καλά, όλο και περισσότερο θα μας «ανταμείβει» με το να μας κρατάει σε αυτήν την κατάσταση ευτυχίας και όλο και περισσότερο θα μας βοηθάει να είμαστε χαρούμενοι. Δημιουργούμε λοιπόν έτσι έναν θετικό κύκλο, μια συνεχή τροφοδότηση και ανταλλαγή ευτυχίας και χαράς στο σώμα και το νου μας που θα μας ευεργετήσει φτάνοντας μάλιστα μέχρι του σημείου να ισχυροποιήσει το αμυντικό μας σύστημα.
Οι σκέψεις μας ευθύνονται για την τελική διαμόρφωση του χαρακτήρα μας, σαν ενήλικες (όχι αποκλειστικά, βεβαίως), αλλά και για τον τρόπο με τον οποίο εκδηλωνόμαστε και λειτουργούμε προσωπικά, καθώς κάθε μας σκέψη απελευθερώνει χημικές ουσίες μέσω του εγκεφάλου μας. Τέτοιες ουσίες είναι η σεροτονίνη και η ντοπαμίνη. Τα αυξημένα επίπεδα σεροτονίνης στο σώμα μας, μας κάνουν να νοιώθουμε ευτυχείς και πολλές φορές επιτυχημένοι. Πάνω από όλα λοιπόν, οι ευτυχείς σκέψεις, η θετική αντιμετώπιση καταστάσεων και η θετική ενέργεια, όπως αναφέρεται, προκαλεί την έκκριση της σεροτονίνης, προς γενικότερο όφελός μας . Η δε ντοπαμίνη που χαρακτηρίζεται ως «αδελφή» της σεροτονίνης και μεταφέρει μηνύματα από το ένα νευρικό κύτταρο στο άλλο με συνέπεια την πρόκληση ευφορίας και ικανοποίησης, είναι υπεύθυνη και αυτή για πολλές καταστάσεις θετικού χαρακτήρα.

Και κάτι τελευταίο… κάθε φορά που θα βιώνετε μια κατάσταση ευτυχίας, ή που θα χαμογελάτε και θα σκέφτεστε ή κάνετε κάτι ευχάριστο, θα παρατηρήσετε ότι ολοένα και περισσότερα γεγονότα θετικά θα συμβαίνουν γύρω σας.
Και να θυμάστε ότι και οι πλέον εσώτερες σκέψεις μας αντανακλώνται στις εξωτερικές μας δράσεις. Και ότι όλες οι ριζικές αλλαγές στη ζωή μας είναι η συνέπεια της σχετικής αλλαγής στον τρόπο σκέψης μας.
Αξίζει λοιπόν τον κόπο να εξασκηθούμε στην ευτυχία..Γιατί την αξίζουμε όλοι.

Ειρήνη Δαμανάκη

Yoga Educator